F03-04
Vinst mot Häljarp
2016-12-01 14:53
På söndagen var vi på besök i Häljarp för att möta byns stolthet, Häljarps SK.

I den första perioden var vi lite tröga. Vi blixtrade till stundtals men alltför ofta var vi inte tillräckligt aktiva utan boll ut litade på att bollförande spelare skulle skapa något på egen hand med hjälp av individuell skicklighet. Den ofrivilliga game planen funkade hyfsat och vi skapade en del målchanser. Ett mål föll under perioden då Sofia direktskottade in bollen från kanten efter en vaken frislagspassning från Vilja.

Den andra perioden var vår spel- och målmässigt bästa för dagen. Vi släppte ego-spelet från första perioden och började spela runt bollen på ett bättre vis, dock utan att fullt ut lyckas involvera våra backar i spelet på offensiv planhalva. 2-0 gjorde Celina som påpassligt höll sig framme i motståndarslottet vid en tilltrasslad situation. 3-0 gjordes av Nellie då hon stiligt bröt sig in från position bakom mål och dragskottade in bollen ur snäv vinkel. 4-0 gjorde Sofia efter en bra framstöt i mitten och ett välplacerat lågt skott.

Vi fortsatte att mata på i den tredje perioden men fick ingen utdelning. I matchens absolut sista sekund reducerade Häljarp till 4-1. Ett surt mål för dagens målvakt Emilia som därmed inte fick hålla nollan. Häljarp hade dock gjort sig förtjänta av målet efter flertalet bra chanser under matchen där Emilia snuvat dem på nätrassel.

En stabil insats överlag från de blåsvarta tjejerna!

Seger i premiären!2017-10-06 08:11
Vinst mot Häljarp2016-12-01 14:53