P04-Trägårdh
Heroisk upphämtning gav oavgjort mot Lund IBK
2016-10-23 12:35

Som vanligt när våra grabbar möter Lund IBK så är matcherna spännande och välspelade. Lund har ett lag som alltid ger ett bra motstånd och dagens match var inget undantag. Lund fick in ett tidigt ledningsmål men de blå-svarta hängde med bra och det stod 2-2 efter första perioden. Men det var svårt att komma igenom det lundensiska försvaret och även om matchen var jämn så var Lund mycket löpstarka. I tredje perioden ledde Lund med två mål och FCH åkte på en utvisning. Då visade vårt lag på den moral och laganda som genomsyrar laget och på några sekunder hade våra grabbar gjort två mål. I numerärt underläge! Matchen slutade oavgjort, 6-6 men det kändes som en seger.

Och återigen har våra grabbar utsatt oss föräldrar för ett alldeles för ohälsosamt högt blodtryck;)

FCH CUP 20162016-09-26 08:50
Returmöte mot F032016-09-26 08:36