P04-Trägårdh
Snabbt passningsspel gav utdelning i Lomma
2016-11-19 19:07

Den lätta morgontrötthet som laget drabbades av förra helgen då man inte riktigt kom igång förrän i sista perioden fanns över huvud taget inte alls idag. Det var precis som om grabbarna bara fortsatta där de slutade sist. I dagens bortamatch mot Lomma var det snabba, pigga ben och ett fantastiskt lagarbete från första tekning till sista slutsignal.

Vårt FCH visade från början att de idag är ett sammansvetsat och rutinerat lag. Hemmalaget bjöd på bra motstånd, men när våra grabbar bestämmer sig för att stänga dörren för motståndarna i sitt försvarspel samtidigt som man hela tiden ser sina lagkamrater och lägger riktiga pastejer som passningar, så kan det bara gå på ett sätt.

Drygt tre minuter in i första perioden spräckte de blå-svarta nollan efter att man tagit kommandot från början. Ett jämnt, behärskat och mycket fint spel både bakåt och framåt gjorde att det stod 0-3 på tavlan efter första perioden.

Andra perioden fortsatte på samma sätt som första avslutades. Det fina lagspelet, med kanske ännu läckrare passningar än i första, gav givetvis utdelning. Våra grabbar gick till pausvila efter att man gjort ytterligare fyra mål och spikat igen bakåt.

Tredje perioden fortsatte som på räls och P04-tåget var omöjligt att stoppa. Lomma fick in ett tröstmål, men det var aldrig någon diskussion. FCH spelade ut hela sitt register och visade upp ett komplett lag som gör mål på alla sätt. Fasta situationer, underbara passningar och solokörningar gav oss på läktaren 12 fantastiska mål att glädjas över.

Man kan bara lyfta på hatten och säga: Tack för showen!

/Red. M Nyström

FCH CUP 20162016-09-26 08:50