Övertygande seger mot Kävlinge
2016-11-30 17:33

Lördagens match mot Kävlinge var till vissa delar en kontrast om man jämför med förra helgens bortamöte i Lomma. Det skarpa passningsspelet ville inte riktigt infinna sig och grabbarna hade lite svårare att se varandra på planen. Som åskådare upplevde man stundtals spelet som lite ofokuserat. Nu ordnade det sig ändå och grabbarna kammade hem en övertygande seger.

Första perioden slutade 3-0 till FCH, men om Kävlinge haft utdelning på sina kontringar i första perioden och de fått lite häng på våra grabbar hade resultatet kanske blivit ett annat.

FCH samlade ihop sig lite i andra perioden och man jobbade sig till ytterligare två mål innan Kävlinge fick in sitt första. Det fattades inte målchanser för FCH men gästernas målvakt stod för några riktigt fina räddningar och perioden slutade 2-1.

I tredje perioden tappade Kävlinge lite i tempo samtidigt som de blå-svarta fortsatte att kämpa. Perioden var bara drygt två minuter gammal när FCH kunde utnyttja en miss i Kävlinges försvar och 6-1 var ett faktum. Efter det började målen trilla in bakom Kävlinges målvakt. Vid 10:24 i tredje gick FCH från 9-1 till 12-1 på 13 sekunder! Kävlinge gav inte upp för det utan visade samma fina moral som vi så många gånger berömt våra grabbar för. Gästernas kämpande gav utdelning och när hesa Fredrik förkunnade att matchen var slut stod det 12-2 på tavlan.

Nu ser vi fram emot nästa match borta mot Bjärred där vi hoppas på nya fina framgångar.

/Red. M Nyström