Decimerat FCH bjöd på underhållande spel mot Kävlinge
2017-02-22 10:28

Årets sportlov inleddes med match borta mot Kävlinge. Ett decimerat FCH tog sig an uppgiften på ett fint sätt och redan från början mer eller mindre parkerade man spelet på hemmalagets planhalva. Kävlinge försvarade sig dock bra och med en riktigt bra målvakt i hemmalagets bur tog det nästan sex minuter innan FCH satte första målet. Våra killar var mer på hugget igen och vi tillresta bjöds på ett fint spel där alla i laget ställde upp för varandra. Kävlinge var inte ofarliga och de började sakta men säkert vinna mark och vår målvakt fick bekänna färg då hemmalaget några gånger lyckades komma igenom FCH:s försvar. Våra killar malde dock vidare och drygt 11 minuter in i första kom andra målet för dagen.

I andra perioden fortsatte Kävlinges målvakt att imponera och trots hårt tryck från de blå-svarta var det Kävlinge som till slut fick in bollen. 1-2 och 10:59 på matchuret. Detta rubbade inte våra killar utan två minuter senare fördes ytterligare en FCH-pinne till protokollet. Tätt följt av en pinne till 30 sekunder senare. Pausvila med en förhållandevis trygg ledning, 1-4, gav killarna gott självförtroende och de öppnade fint i tredje.

Det dröjde dock till 8:24 innan femman kom och ända till 13:51 till sexan. Allt eftersom spelet fortgick var det dock aldrig någon tvekan. FCH ägde spelet och våra killar stod för det bättre spelet. Kävlinges kämpande gav så småningom även det utdelning och 2-6 kom när det var knappa minuten kvar av matchen. Men som grädde på moset gjorde våra grabbar 2-7 vid 14:42. Av bara farten rann 2-8 in tio sekunder senare vilket också blev slutresultatet.

Matchen mot Kävlinge bjöd inte bara på segerns sötma utan det visade på vilket fint lag våra grabbar spelar i. Trots att flera spelare saknades och att flera i laget fick spela på platser de inte är helt vana vid bjöd de på ett underhållande och kreativt spel där alla i laget var fullt ut delaktiga till dagens seger. Bra jobbat!