Emmaljunga GOIF

Serie:Damer Div 3 Skåne   Tabell >>
Aktivitetsinfo: Samling kl.12:00 Vittsjö Idrottshall
för er som kör direkt.
Samling kl.11:00 IH parkering vid entrén  för er som har möjlighet att samköra.
Meddela i svaret hur ni väljer att åka.
Medtag blåsvart tröja. Jag tar med mig rödgul tröja om vi behöver ha annan färg.

Väl mött U-fighters
ÄNTLIGEN!!! Är det dags för FCH Dam U att äntra scenen!
2019-10-06 18:40

Med ett fåtal lirare med sig till denna för föreningen unika tillställning. Men viljan att utföra en bra match fanns i denna underbara grupp.

En match som drog igång i ett schysst tempo där båda lagen skapade lite lägen som inte blev mer än bara målchanser. Efter halva första perioden råkar vi ut för en olycklig utvisning, för många spelare på plan. Första halvan av boxplay löste vi på ett bra sätt. I sista halvminuten lyckades Emmaljunga hänga in ett slagskott från bakplan. Vi fortsätter kämpa på och får iväg lite halvchanser men bollen vill inte hitta igenom. Med 5 minuter kvar av första perioden lyckas Emmaljungas målvakt få iväg ett utkast som olyckligtvis går igenom alla blåsvarta ben och friställer Emmaljunga-forward som hittar en lucka och ökar på till 2-0.

I paus sitter ett positivt gäng och diskuterar på ett positivt sätt om vad som behöver göras bättre i andra perioden. Härlig inställning!!!

Dock är vi inte helt på när 2:a perioden drar igång då Emmaljunga efter 50 sek ökar på till 3-0. Vi står lite tillbakadragna och ligger inte så tätt i markeringarna som vi önskar. Efter drygt 6 min åker vi på vår andra 2-minutare, hårt spel. Denna gången lyckas inte boxen hitta rätt i sitt spel då Emmaljunga hittar nätet efter bara 17 sek och 4-0 är ett faktum. Ganska snabbt därefter lyckas de utöka till 5-0.
Trots detta bakslag är det inga hängande gamnackar utan hela laget försöker med positivt snack få igång varandra. Ca 2 min senare lyckas Annie Berg framspelad av Engla Lantz göra det unika första seriemålet för FCH Dam U. Nu börjar känslan bli bättre. Vi har ett par frilägen vi borde ha fått i kassen men det vill sig inte riktigt idag.

Tredje perioden börjar med trötta FCH-damer som kämpat på bra. Spelet böljar lite fram & tillbaka och vi får iväg en del skott men de hittar inte riktigt rätt. Vår för dagen Jensen i kassen gör en del kanonräddningar. I slutet tar vi en time-out och försöker få in nån boll till med 6 mot 5. Där och då får Emmaljunga tag i bollen och avslutar målgörandet till 6-1.

Unika första matchen med vårt Underbara Utvecklingsbara Dam U är avklarad, nu är vi på G.

Med 8 utespelare varav väldigt få som tidigare spelat ihop gjorde att vi inte riktigt hittade våra positioner som vi önskar. Dock är det inga gamnackar utan mer att man försöker peppa varandra och vara positiva. Vilket vi i ledarstaben uppskattar väldigt myckt.

Nu tar vi nya tag redan på onsdag mot Förslövs finest på Arena C kl.20:00! Välkomna!

BRA Kämpat idag nu är vi igång!!!

Laget som gjorde det idag: Josefine Jensen, Agnes Thelin, Lisa Brevén, Moa Pålsson, Sofi Persson, Catharina Brüggmann, Engla Lantz, Annie Berg & Embla Palmenius!

Skottstatistik: 4-5, 14-7, 11-5 = 29-17
Mål: 2-0, 3-1, 1-0 = 6-1
Målskytt FCH: Annie Berg (Engla Lantz)

Matchens lirare FCH Dam U(framröstad av laget):
3 bollar: Catharina Brüggmann & Sofi Persson
2 bollar: Annie Berg