Röke IBK D3

Matchstart:lör 19 oktober, 16:30
Plats:Helsingborg Arena B
Samling:15:15
Aktivitetsinfo: OBS! Samling 1timme 15 min innan match, så hinner ni förbereda er utan att det blir stressigt.
En bra start & en stark upphämtning.....
2019-10-20 12:13
räckte inte hela vägen. En match där vi hade lite förhoppningar om att fortsätta trenden som våra systrar i Dam A drog igång tidigare denna helg. En jämn match där Röke lyckades bäst med målandet.
En på förhand oviss utgång där vi hade lite förhoppningar om att ta våra första poäng denna första unika säsong med dubbla seniorlag på damsidan.
Vi fick tidigt in första bollen där Cathis hittar Annie med en delikat passning och Annie hittar en lucka i bortakassen. Glädjen var stor där, men ganska kort efter hittar Röke in sin första kvittering för kvällen.
En bit in i perioden får vi möjlighet att testa på powerplay, här finner vi lugnet och efter 50 sek stänker Irma in 2-1 efter assist från Saga. När klockan passerat 2:30 kvar av perioden blir Saga bryskt blockerad och vi får möjlighet till en straff. Hur löser vi detta, detta har vi inte funderat på. Men Irma går ut med gott självförtroende men det gör även Rökes målvakt som gör en bra räddning på straffen. Med 20 sek kvar av perioden kvitterar Röke en andra gång.

Andra perioden inte lika innehållsrik som första. För tredje gången i seriespel gör vi ett mindre lyckat byte och hamnar i 2 min underläge efter att haft för många spelare på banan. Dags att vara lite mer uppmärksam på hur man gör sina byten. Vi klarar boxplay på ett mycket bra sätt. 2 sek efter vi blivit fulltaliga blir vi bolltittande och missar markering på en Röke spelare som får får en vacker crosspass och ett stenhårt slagskott hittar maskorna. Spelet studsar lite åt båda hållen där Röke har lite mer av det goda. 16:16 utökar Röke sin ledning till 2-4. Med 6 sek kvar är Saga obeveklig på ett pass från Tyra. 3-4 i paus.

Tredje perioden är inte speciellt gammal när Frida på egen hand kvitterar till 4-4. Inte långt senare är vi i ledning igen efter att Annie bjudit igen och spelat fram Cathis till lednng 5-4. Som brukligt är att man är kanske inte helt på tå direkt efter gjort mål så ger vi Röke möjligheten att för en tredje gång kvittera. Vi är ett ungt lag som håller på och anpassar oss till vuxen kostymen där Röke ytterligare tre gånger nyttjar sina lägen. Vi tar en time-out och försöker pressa på utan att riktigt få till de riktigt heta chanserna.

Vi tar med oss det som gjordes bra idag och ser till att träna på bra i veckan och fortsätta utvecklingen så tar vi nya tag på lördag 26/10-2019 kl.15:45 då Viljan kommer på besök i Arena B.

Skottstats: 7-9, 6-9, 5-9 = 18-27
Målstats: 2-2, 1-2, 2-4 = 5-8

Målskyttar FCH: Annie Berg (Catharina Brüggmann), Irma Lennermo (Saga Nordin), Saga Nordin (Tyra Petersson), Frida Kymell-Söe & Catharina Brüggmann (Annie Berg)

Matchens lirare FCH Dam U (framröstad av laget):
3 bollar: Emma Linderos
2 bollar: Catharina Brüggmann, Saga Nordin & Tyra Petersson
1 boll: Annie Berg, Frida Kymell-Söe & Thea Söderberg

Citerar en kär gammal björn "När du tittar på dina två tassar vet du, att när du bestämt dig för vilken som är höger, kan du vara säker på att den andra är vänster"