FBC Viljan

Samling:14:30
Femte matchen
2019-10-27 20:41
En bra start på dagen med en riktigt trivsam lag-brunch som gav oss viss positiv anda inför matchen mot Viljan.
Kändes som att vi kom igång bra på uppvärmningen så känslan var riktigt bra inför nedsläpp. Spelet studsar lite åt båda hållen innan Viljan lyckas hitta en lucka i vårt försvar och tar ledningen med 0-1. Vi studsar tillbaka riktigt snabbt med en väldigt kvick spelvändning där Jensen hittar Irma med en rak passning genom hela Viljans lag och Irma kvitterar med ett väldigt rappt skott. Vi försöker hitta rätt i vårt spel och stundtals hittar vi vägar fram men har inte riktigt rätta flytet att få in bollen samt att Viljan har en målvakt som visar sig ha rätta flytet vid våra försök till mål.
Tidigt i andra perioden tar vi ledningen genom kapten Sofi, framspelad av Lisa. Här kändes det som att vi var lite på gång. Vi hade en del framstötningar som inte ville in i mål. Efter knappt halva perioden kvitterar Viljan och hinner även ta ledningen två gånger innan hesa Fredrik ljuder. Här tappade vi lite i våra markeringar och gav Viljan ytor där de var obevekliga.
Tredje perioden var inte gammal när Cathis på egen hand reducerar till 3-4 och åter tändes lite hopp om att idag kanske var det dax. Dryga 5 min in i perioden utökar Viljan sin ledning till 3-5 som sedemera visade sig bli slutresultat efter ett tappert försök att försöka komma ikapp i protokollet.

Det ville sig inte riktigt idag heller. Stundtals hittar vi rätt i vårt spel och vid andra tillfällen har vi fortfarande en bit kvar till den vuxna världen.

Med tålamod och ökat fokus kommer resultaten att gå vår väg. Så länge vi vill göra det tillsammans med ett stolt huvud och ökat fokus på det vi vill göra.

Nu är det två veckor till nästa match, borta mot Vv84 (min gamla hemmaarena :-))

Skottstat: 9-6, 7-6, 10-4 = 26-16
Målstats: 1-1, 1-3, 1-1 =3-5
Målskyttar: Irma Lennermo (Josefine Jensen), Sofi Persson (Lisa Brevén), Catharina Brüggmann.

Matchens lirare FCH Dam U (framröstad av laget):
3 bollar: Catharina Brüggmann
2 bollar: Thea Söderberg
1 boll: Sofi Persson

Dagens citat: "Never Give Up Because Great Things Take Time"