Förslövs IF

Plats:Förslövs Idrottshall
Samling:18:15, Förslövs Idrottshall, Bokesliden 20, 269 71 Förslö
Karta:Klicka här >>
Aktivitetsinfo: Medtag blåsvart matchtröja och ni som har tar med även den gulröda. Ni som behöver skjuts löser det med någon annan som skall dit👍
Ett tungt resultat från Förslöv....
2019-11-23 16:23

En taggad och bredare trupp än senast kom till Förslöv en torsdagskväll.

Nu var det dags för andra rundan av serien och det var en bra match i Arenan mot detta Förslöv. Ett Förslöv som spelar fysiskt och gärna kontrar.

FCH kände att det kunde bli proppen ur, efter idel förluster. Med härliga leende och en bra uppvärmning så var det äntligen dags.

Det började med bra byten och pepp från samtliga formationer redan i början.

03:26 missade FCH i markering och 1-0 blev ett tufft svar från hemmalaget.

Bara ett par minuter senare så visade det sig att detta var Förslövs kväll när ett hopslag bakom FCH´s förlängda mållinjen studsade rakt ut till Förslövsspelare framför mål och 2-0 kom lika bryskt som det första målet.

FCH kör vidare och försöker hitta rätt uppåt, men Förslövs defensiv blir mer och mer ryggsäcksmarkering vilket domarna mestadels tillåter. Svårigheter att möta den fysik har visat sig förr och skottstatistiken slutade också 4-4.

Andra perioden började med bättre fart under FCH- sulorna. Tydliga tecken på vasst samspel ger hopp om en vändning. Dessvärre tappar man bollen vid uppspel till friläge till Förslövspelares lycka och 3-0 blev svaret.

Efter det så slår Förslöv av på takten mer och mer. FCH fick möta rättvända spelare mest hela tiden och det fysiska tog ut sin rätt i matchen.

10:31 in i perioden så kunde Irma Lennermo lätta in 3-1 målet för FCH efter att det funnits bra med spelare på mål vid inspel. Lite mer luft under vingarna till ett lag som försökte.

Tredje perioden fortsatte med lägre tempo och då FCH gick ner i koncentration så blixtrade Förslöv till. 4-1 kommer efter hög press med vasst avslut, sen får Förslövs Olivia Lind göra hattrick med rent prickskytte. Två av målen var identiska med långskott i yttersta kryssmaskan och det tredje var en ren frispelning i slottet.

Samma Lind förstärkte sedan imponerande en närkamp 18:12, varvid domarna köpte hela korvkiosken till en femminuters crosschecking för FCH.

I överläge fastställde Förslöv slutresultatet till 8-1.

Ännu en bula i vägen till seniornivå för de unga damerna i FCH. Att komma till Förslöv och spela fysisk man-man innebandy har sin charm och kräver sin fokus. Denna matchen så blev det för tufft och det kom aldrig till att bli en match av det på tavlan, trots skottövertag och stundtals vasst spel.

Nu får det tränas på och gå vidare, för detta lag är på väg framåt och kommer snart över tröskeln.

Forza FCH!!!

Målstats: 2-0, 1-1, 5-0 = 8-1

Skottstats: 4-4, 2-8, 8-7 = 14-19

Matchens lirare FCH Dam U (framröstad av laget):

3 bollar: Annie Berg & Emma Linderos

2 bollar: Emma Larsson