Emmaljunga GOIF

Karta:Klicka här >>
Aktivitetsinfo: Hejsan U:ers!
Då var det dax igen :-)
Vi samlas i Vittsjö kl.11:45.
medtag blåsvarta och rödgula (ni som har) matchkläder, skor, klubba, vattenflaska inkl ett gött humör med en skön inställning! Låt oss göra detta tillsammans på bästa sätt! En för alla, Alla för en!
Har ni ingen skjuts vill jag att ni kollar med varandra och samåk!
Sen ankomst gav en härlig trepoängare att avnjuta på hemresan!
2020-02-10 22:24
Så här glada är världens härligaste U-team :-)
Känslan innan match var väldigt god och visade sig vara befogad redan från första nedsläpp. Blåsvarta hjältar var på tårna redan från start & fullföljde matchplan till fullo. Härlig insats gav en härlig skön långvarig känsla.
Period 1:
Från första tekningen var vi taggade & spelade lugnt & tålmodigt. Skapade lite lägen men lyckades inte få hål. Samtidigt som vi inte lät Emmaljunga komma till några farliga avslut. Drygt halvvägs in i perioden får vi möjlighet till ett powerplay efter att deras spelare för andra gången tagit sats och försök skicka vår spelare genom ribbstolarna. Bara att ställa upp och försöka få till ett avslappnat powerplay. Vi lyckas inte fullt ut att hitta luckorna denna gången. En period där vi går från klarhet till klarhet, har ett skott i virket & behåller tålamodet hela vägen in i paus.

Period 2:
De senaste matcherna har vi tappat fart i andra perioden. Syntes inte lika tydligt idag som innan. 5 min åker vi på en 2 minutare och håller ihop vår box på ett föredömligt sätt och har även nån möjlighet till att komma igenom. Mycket bra jobbat i boxen. 14:37 löper HP föredömligt bakom deras backar och lyckas skapa en straff. Irma kliver in lugnt & sansat och får ner målvakten innan bollen rullar in i kassen. 0-1 är ett faktum. Stor glädje över att äntligen fått hål samt årets första på straff. Knappa 20 sek senare gör Cathis & Engla en elegant överlappning innan Engla drar in 0-2. Känslan är underbar när man lyckas med vackra förspel till mål. Med knappt 2 min kvar reducerar Emmaljunga. Dags för lite vila och återhämtning.

Period 3:
00:24 blir Cathis snyggt framspelad av kapten Sofi och 1-3 är ett faktum. Dryga minuten in i perioden reducerar Emmaljunga till 2-3. Drygt 10 sek senare fixar radarparet kapten Sofi & Cathis en snabb replik till 2-4 där Cathis är sist på bollen. Lite böljande spel innan firma Cathis & Sofi hänger tredje för dagen, 2-5 är ett faktum & hatten av för Cathis. Nån minut senare reducerar Emmaljunga återigen, 3-5. Skulle vi hålla hela vägen? Svaret var ett klart Ja, idag fanns det inte på kartan att vi skulle tappa detta. Härligt jobb runt egna kassen och inga direkta farligheter visas upp för publiken. Hesa Fredrik ljuder & säsongens andra tre-poängare är ett faktum.

Några avgörande faktorer:
- Irma hänger vår första straff!
- Firma Cathis & Sofi fixar ett hat-trick!
- Thea har 87% räddningsprocent!
- Samtliga gör ett Unikt, Underbart, Upplevelsebart insats!

Härligt jobbat U:ers!

Nu laddar vi för sista matchen mot seriesuveränen Kävlinge. Torsdag kl.20:00, Korsbackahallen, Kävlinge. Välkomna & ge oss en härlig inramning så skall vi bjuda på vårt yttersta!

Skottstats: 4-8, 11-4, 8-11=23-23
Målstats: 0-0, 1-2, 2-4=3-5

Målskyttar FCH: Irma Lennermo (straff), Engla Lantz (Catharina Brüggmann), 3*Catharina Brüggmann (3*Sofi Persson)

Matchens lirare FCH Dam U (framröstad av laget:
3 Bollar: Thea Söderberg.
2 Bollar: Irma Lennermo, Emma Linderos & Tyra Petersson.
1 Boll: Catharina Brüggmann, Engla Lantz, Ellen Larsson & Hanna Petersson.