Kävlinge AIK

Plats:Korsbackahallen
Samling:18:45, Korsbackahallen, Sunnanväg 2, 244 38 Kävlinge
Karta:Klicka här >>
Aktivitetsinfo: Medtag gulröd matchtröja inkl övrig matchprylar!
Hej å hå, ladda på!
I vanlig ordning får ni som önskar skjuts försöka lösa det med varandra.
En match mot serieledaren värd ett bättre öde!
2020-02-16 21:10
Tredje gången i tävlingssammanhang och även 1 gång i träningsmatch. I de tidigare matcherna har vi kämpat & gett med blandat resultat. Denna gången var det helt annat FCH på plan. En match vi styrde dit vi ville i drygt 2 perioder. Men lyckades inte knyta ihop säcken.
Innan match snackade vi mycket om att göra det tillsammans & behålla lugn & ha tålamod samt visa stort mod i att våga hålla i bollen och hitta egna lägen. Otroligt starkt jobbat U:ers!

Period 1:
Vi startade med att hitta vår rytm och höll ihop det bra i första bytena. Vid ett av väldigt få tillfällen vi går bort oss är Kävlinge väldigt effektiva och hänger första baljan, 1-0 är ett faktum. Vart skulle detta ta vägen. FCH:s finest bara växlade upp och styrde Kävlinge bort från de farligaste avsluten och de bollar som slapp igenom tog Celina, vår målvakt för dagen hand om. Samtliga i laget håller ihop det på ett bra sätt och vi vågar även gå i anfall och sätta press så att deras ledare började skrika i falsett på de egna spelarna. En väldigt bra start.

Period 2:
Vi bestämde oss för att fortsätta framåt & vara täta bakåt. Detta var inget Kävlinge var beredda på, slagen ökade samtidigt som falsettskriken blev fler ovh vi bara fortsatte flyga över banan. Deras målvakt fick sträcka ut ett par gånger. Till slut friställde Frida KS Angelica Nash som kvitterade Kävlinges ledning. Då stod klockan på 18:19. En otroligt härlig känsla & det kunde ha varit mer. Vinner skottstatistiken och tvingat deras försvarspel att slita lite.

Period 3:
Hur skulle detta sluta? Skulle vi med endast 9 spelare orka hela vägen. Kävlinge ägde till en början mer boll men hölls utanför vår härligt arbetande box. 08:37 orkar vi inte riktigt stå emot & Kävlinge gör sitt första av tre snabba som på något sätt ger de ett försprång som visade sig vara för stort. Vi tog time-out dels för att vila lite men även se om vi kunde överraska serieledaren. Innan perioden tog slut hann Kävlinge avgöra till 5-1.

Känslan efter matchen var att Kävlinge gjorde fler mål, men att vi vunnit matchen. 1 2 perioder lyckades vi hålla Kävlinge utanfrö vår box och ta avsluten i lite stressade lägen samtidigt som att även vi lyckades anfalla och skapa lägen, vilket vi i de tidigare matcherna lyckats typ inte alls.

Ett starkt försvarsspel med mod att anfalla gav oss detta härliga resultat. Bara att ta med sig till de avslutande matcherna i denna serie.

Nästa match är mot Röke hemma om ca 2 veckor. Lördag 29/2-2020 kl.13:45, Västergårdshallen. Kom & heja fram FCHs finest!

Skottstats: 15-6, 9-13, 13-10=37-19
Målstats: 1-0, 0-1, 4-0=5-1
Målskytt FCH: Angelica Nash (Frida Kymell-Söe)

Matchens lirare FCH Dam U (framröstad av laget:
3 Bollar: Celina Tannus.
2 Bollar: Frida Kymell-Söe, Angelica Nash, Moa Pålsson.
1 Boll: Emma Linderos.