Seger i premiären trots sega ben
2015-09-28 10:57
Första matchen i vår serie "Pantamera Flickor E" är nu avklarad. I söndags fick vi besök i Idrottens Hus A av Gårdarike från Vellinge. Vi mönstrade Nellie i mål, två backpar och tre anfallsformationer.

Det visade sig ganska tidigt att vi var ett par snäpp längre på vår innebandyresa än merparten av våra motståndare. Därför kom det att bli en match där vi fick spela mycket anfallsspel. Stundtals såg det ganska bra men i långa perioder fick vi inte alls till den rörelse utan boll och det fina anfallsspel som vi var så framgångsrika med i FCH Cup häromveckan. Framöver behöver vi jobba på att spela på 100 % av vår förmåga även när vi inte möter motstånd som är på samma eller en högre nivå än oss själva.

Till slut blev det i alla fall seger med 10-0 efter periodsiffrorna 3-0, 3-0 och 4-0. Roligt var att målskyttet var ganska jämnt fördelat mellan de olika formationerna och att så många som nio spelare noterades för mål eller assist i matchprotokollet.

Gårdarike ska ha en stor eloge för att de krigade på frenetiskt i försvaret trots att de inte fick så mycket utrymme till eget anfallsspel. Fortsätter de så här så kan vi ställa in oss på en betydligt tuffare utmaning när serien vänder och det är dags för oss att åka till vellinge för returmatchen.

Nästa vecka väntar ny seriematch där vi får besöka nybyggda Slättängshallen i Lomma för match mot Lomma FBC.