Första förlusten kom mot Åstorp/Kvidinge
2015-10-12 12:51
96 Normal 0 21 false false false SV X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Corbel; mso-fareast-language:EN-US;}

Match mot Åstorp/Kvidinge i lördags. På förhand den tuffaste uppgiften hittills i seriespelet som hittills bjudit på två segrar på två försök för vår del. Mot Åstorp brukar det allt som oftast bli tajta matcher, så när som på senast i FCH Cup då vi överraskande vann med hela 10-0.

Åstorp chockstartade matchen genom att göra 1-0 redan efter bara ett par sekunders spel. Vi jobbade oss dock in i matchen igen och kunde via två snabba mål runt den tionde matchminuten både kvittera och ta ledningen. 2-1 till oss efter en period. Vi var halvnöjda med spelet i den första perioden men behövde få bättre rörelse på spelare utan boll.

Den andra perioden gick tveklöst till Åstorp. Vi kom inte alls i gång med vårt passningsspel, uppträdde ängsligt med boll och var iskalla i avslutssituationerna. Perioden slutade 0-2 och det var därmed uppförsbacke inför den sista perioden.

Snacket i sista pausen hade positiv klang. Vi visste att vi kunde bättre än så här och alla spelare var riktigt motiverade att visa detta. Tyvärr började perioden med ett baklängesmål efter ett fint Åstorpsanfall, men därefter var det FCH för hela slanten. Vi pressade högt med hela laget, hade långa fina anfall, skapade massvis med lägen… Men bollen ville bara inte in! På ett osannolikt vis blev vi mållösa i den tredje perioden och Åstorp vann därmed med 4-2.

Nu väntar en veckas uppehåll i seriespelet. Nästa matchdag är lördagen den 24 oktober då vi har en heldag att se framemot i Högastenshallen. Vi spelar både seriematch mot Hofterup samt arrangerar säsongens första poolspel.