F03-04
Rolig heldag i Högastenshallen
2015-10-25 14:34
I lördags hade vi en riktig innebandydag i Högastenshallen. Först var det seriematch mot Hofterup och därefter tre matcher i poolspelet mot Hofterup (igen), Åstorp och Lund.

FCH vs. Hofterup 2-5 (seriematch)
Hofterup har gått fram som en ångvält i serien hittills och leder "ligan" obesegrade med en förkrossande målskillnad. Således en tuff uppgift för oss i den första matchen. Vi gjorde en bra match sett över 45 spelade minuter men det räckte inte riktigt till i dag. Hofterup var bättre på att omsätta sina anfall i målchanser och var lite tuffare än oss i kriget framför de båda målen. Det jag är mest nöjd med hos oss är vår anfallsuppbyggnad som stundtals var riktigt påhittig och kul att titta på. Vi tänker till innan vi passar och har bra fart på passningarna. Detta är något vi kommer att jobba vidare på!

Målmässigt så gjorde Hofterup 3-0 tidigt i den andra perioden och trots två snabba FCH-reduceringar lyckades vi aldrig jobba i kapp underläget. Sista målet kom med minuten kvar när vi chansade framåt med allt vi hade. Vi kom till spel med precis två femmor och en storspelande Irma som målvakt. Våra mål framåt prickades in av Kate och Sofia.

FCH vs. Hofterup 1-2
Vi fick en snabb chans till revansch när ödets ironi gjorde att vi mötte Hofterup även i den första poolspelsmatchen. Till poolspelsmatchen hade vi också två femmor plus målvakt. Sex spelare var med även i seriespelsmatchen och fem nya tjejer tillkom. Hofterup inledde precis som i morgonmatchen piggt och gjorde snabbt 1-0. Därefter jämnade spelet ut sig och matchen slutade till slut 1-2 efter en spelmässigt trevlig match. Emilia gjorde en grym insats i målet med ett par svettiga räddningar.

FCH vs. Åstorp 3-1
I den andra matchen ställdes vi mot Åstorp/Kvidinge. Här fick vi känna på att vara det spelförande laget och stundtals passade vi runt bollen riktigt fint. Vi provade på lite nya positioner där bland annat Molly motvilligt fick spela back och Vilja testa som center. Både gjorde. Riktigt kul var också att se två av våra yngsta lagmedlemmar, Tilda och Lara, ta för sig rejält i närkampsspelet mot betydligt större motståndare i Åstorp. Ebba H var målis och gjorde det väldigt bra! Noterbart är att Vilja från sin ovana centerposition gjorde alla målen och därmed ett hattrick!

FCH vs. Lund 3-0
Denna matchen missade jag och det enda jag vet är att vi vann med 3-0. Ebba H fick därmed hålla nollan - bra jobbat!

Sammanfattning
Just målvaktsspelet var riktigt bra hela dagen för de tre tjejer som delade på det jobbet. Målvaktsträningen som Kajsa lagt mycket tid på på sistone har uppenbarligen gett effekt. Och ännu bättre blir det kanske framöver då Kajsa missade matcherna i lördags på grund av en målvaktstränarkurs, ledd av herrlandslagets förre målvaktstränare Johan Eriksson, som hon var med på. Riktigt roligt att vi har 5-6 tjejer som gillar att stå i mål och delar på uppgiften.

Seger i premiären!2017-10-06 08:11
Vinst mot Häljarp2016-12-01 14:53