F03-04
Tre prydliga segrar i Båstad!
2015-11-17 22:57
I söndags åkte vi norrut för matcher mot, i tur och ordning, Engelholm, Båstad och Lund.

Motståndet i första matchen var lite yngre än vad vi var och det blev aldrig någon riktig match. En skön start för oss dock där vi fick göra lite mål och få till ett par fina kombinationer. Emilia hade inte jättemycket att göra i mål men en hållen nollan är alltid en hållen nolla. :) 7-0 till oss till slut efter spelade 24 minuter.

I andra matchen blev det lite tuffare mot Båstad som åldersmässigt var något äldre än vad vi var. Med klubban var vi dock strået vassare och inte heller i denna match behövde vi koncentrera oss så mycket på försvarsspelet. Vi imponerade med säkra passningar och ett lugnt sätt när vi var bollförande. 4-0 till FCH och en ny nolla. Denna gång var det Irma som firades efter matchen.

Tredje matchen skulle bli den tuffaste. Vi matchade mot Lund som seglat upp till en riktig antagonist där det ofta blir tuffa matcher, dock inte när vi fick storstryk på hemmaplan häromveckan... Denna gång var det vi som tog tag i taktpinnen. 2-0 i paus blev 2-1 strax efter och en besviken Tyra i mål fick inte hålla nollan som sina måliskomisar Emilia och Irma. Hon ska dock inte hänga läpp för det då hon stod för flertalet högklassiga räddningar! Slutet på matchen blev lite nervöst men till sist kunde Celina avgöra med 3-1 i tom bur efter att Lund chansat och tagit ut målvakten.

Mycket bra jobb från samtliga 12 spelare i dag! Också kul att alla som fick prova på lite ovana positioner skötte sig galant!

Seger i premiären!2017-10-06 08:11
Vinst mot Häljarp2016-12-01 14:53