F03-04
Matchsammanfattningar från senaste tre veckorna
2015-12-08 06:28
Det var ett tag sedan vi uppdaterade hemsidan med matchrapporter. Sedan sist har vi spelat vid fyra tillfällen, först en seriematch borta mot duktiga Lund den 21 november. Lundensarna har tagit väldiga kliv framåt på senaste tiden och precis som när vi mötte dem på hemmaplan blev det en klar förlust. Denna gång var vi med i matchen länge men tappade lite onödigt på slutet och till sist förlorade vi med 8-2. Segern för Lund var helt rättvis men kanske hade vi kunnat snygga till siffrorna om vi varit fokuserade i 45 minuter.

Veckan därpå var undertecknad på utlandsresa, men det verkade inte bekomma laget. Under ledning av Kajsa genomförde laget helgen på ett formidabelt vis. På lördagen den 28 november var vi på poolspel i Svedala där vi började med två stabila segrar mot vilt kämpande men lite yngre motståndare för att sedan avsluta med en tät match och uddamålsvinst mot tuffa hemmalaget Svedala. Resultaten blev som följer; Åstorp/Kvidinge (5-0), Engelholm (6-0) och Svedala (2-1).

Dagen därpå spelade vi seriematch hemma mot Häljarp och det fina spelet höll i sig. Häljarparna har tagit steg framåt för varje gång vi mött dem och har tagit ett par fina skalper mot bland andra Hofterup i FCH Cup. Men när vi är på topp, som i denna match, är vi fortfarande numret för stora för HSK och vi kunde avgå med en fin 6-0-seger i denna match. Men pass på, Häljarps tid kommer...

I söndags (6/12) mötte vi Engelholm i seriespelet. Vi har haft många härliga duster mot detta gäng genom åren. De är ett renodlat 03-lag och tuffa att möta när de sätter press. Vi började matchen lite trevande men kunde ändå spela ganska avslappnat då vi redan i första bytet satte 1-0. Målet gjordes av Mini-Ebba vilket var hennes första seriespelsmål.  Engelholm kvitterade i mitten på perioden innan Vilja kunde backskjuta tillbaka ledningen till oss under periodens slutminuter. I pausen var vi nöjda med att ha stått upp bra mot ett tufft lag och dessutom ha ledningen. Vi var desto mindre nöjda med passningsspelet och kommunikationen på planen. Den andra perioden blev vår bästa för dagen. Bollen passades både snabbare och hårdare och vi fick till en helt annan rörelse i vårt anfallsspel. Det resulterade i att vi kunde vinna perioden med 2-0 och i praktiken (visade det sig) avgöra matchen. I den tredje perioden skruvade Engelholm upp tempot rejält och skapade en hel del chanser på Nellie i vårt mål. Men försvarsspelet var väl godkänt i dag och Nellie släppte ingen över bron. Sista perioden blev, ologiskt nog sett till bådas lagens målchanser, mållös och vi kunde avgå med en härlig 4-1-seger. Så här i efterhand kan vi ju säga att vår plan var att gå in och stänga matchen i tredjeperioden.... :)

På de fyra senaste matcherna har vi nu lika många segrar och en målskillnad på 17-2. Grymt bra! Men det blir inte en lätt sak att behålla den sviten när vi kommande två veckor ställs mot Röke och Gårdarike.

Seger i premiären!2017-10-06 08:11
Vinst mot Häljarp2016-12-01 14:53