Seriespelsmatch mot Södradal/Lugi 18/10
2014-10-18 22:01

Först ett erkännande från skribenten. Med ett visst (stort) mått av okunnighet om innebandy och en tillfällig sinnesförvirring (dum blondin?) har jag skrivit halvlek i tidigare inlägg trots att jag vet att det inte kan finnas tre halvlekar! Men den får jag väl bjuda på :).

Ska skärpa mig i fortsättningen coach Fredrik!

Nu till det viktiga , matchen. Spelades denna gång i Högastenshallen.

Första period :) satt Emilia i mål och lyckades hålla nollan, tyvärr gjorde även motståndarnas målvakt det också. Det var ett högt tempo från start men ganska jämnt spel från båda lagen.

Andra perioden lade Södradal in en andra växel och lyckades få in 6 mål. De hade dock en del tur också då även FCH hade flera målchanser men den envisa bollen ville inte in i mål.

Fredrik peppade tjejerna och sista perioden hade de kämpaglöd i ögonen och sargen den åkte flera gånger i kamperna mellan tjejerna. Återigen satte tyvärr Södradal/Lugi sina målchanser och Erica som satt i mål denna sista period släppte in 5 mål men gjorde även en del fina räddningar.

Matchen slutade 0-11 till Södradal/Lugi och denna gång får jag nog säga att matchens hjälte var Emilia som höll nollan i första period och kämpade starkt i sista då hon spelade center.

/Johanna