HJ18

Plats:Mariahallen
Serie:Pantamera Herrjunior 18 Norra Skåne   Tabell >>
Samling:12:45, Mariahallen
Aktivitetsinfo: Blåsvart matchtröja, svarta shorts, svarta strumpor, vattenflaska samt en sjuhelvetes inställning 🔵⚫️
En match mot ett formstarkt bortalag
2023-02-19 20:43

En match där period 1 förstörde för hemmalaget. Genarp lyckades med i stort sett allt medans vi fick kämpa för våra lägen.

Redan efter drygt halvminuten in i perioden lyckas bortalaget ta ledningen med 0-1. Vi kämpar på och försöker men får inte riktigt till det i det sista. 06:31 reducerar FCH till 1-2 genom Adam (inlånad från vårt P07). Perioden fortsätter i ett spel där Genarp har något mer boll och får en denl enkla mål medans vi fortsätter hitta våra lägen.Period slut 1-6.

Andra perioden avstannar blödandet. Genarp hinner göra 2 mål till innan v i slutet av perioden reducerar till 2-8 genom Elias assisterad av William.

Tredje perioden fortsätter likt den andra där Genarp generellt är något farligare och vi kommer framåt men är inte tillräckligt heta i den sista tredjedelen.

En match som blir några siffror för stor men vi kämpar oss igenom den på ett bra sätt.