HJ18

Plats:Landskrona Idrottshall
Serie:Pantamera Herrjunior 18 Norra Skåne   Tabell >>
Samling:09:15, Landskrona idrottshall
Aktivitetsinfo: Vi har med oss både blåsvart och vit matchtröja, svarta shorts och svarta strumpor. Till det lägger vi till en skön inställning 🔵⚫️
Ett derby med mersmak i vår riktning.
2023-02-19 20:51

En match där vi tog två lite onödiga utvisningar innan vi kom in i matchen och fick tag i taktpinnen. För dagen hade vi formerat laget med en juniorlina och en miniorlina.

Första perioden var inte gammal nr vi åkte på vår första av två tidiga utvisningar. I vårt första boxplay lyckades Falcons hänga kasse (en FCH fostrad spelarae som hittar en lucka). Efter att vi kört två boxplay blir vi eniga om att det slutar här och nu börjar vi lira innebandy istället, vilket är ändå ganska duktiga på. När Falcons åker på sin första 2-minutare tar det inte mer än 9 sek innan vi kvitterat genom Livio assisterad av Pantev, 1-1. Vi fortsätter trycka på och 13:49 hänger Diaz in 1-2 och nu börjar det kännas lugnare. 14:23 hittar vi en premiärmålare i FCH HJ18 1-3 Erik A assisterad av Simon (minionerna har presenterat sig. Innan perioden slut har även Theo W hängt en baljs framspelad av Livio. 1-4.

Väldigt tidigt i andra kommer den däringa FCH-fostrade spelaren igen och svingar sin klubba och reducerar till 2-4.

02:46 hittar domarna en dubbelutvisning som blir resultatlös. Tid 07:04 är det dags för Theo W att återgälda Livio, 2-5. Vid 15:15 hittar vi ännu en premiärmålare bland minionerna, 2-6 Alex.

I tredje perioden stänger vi matchen efter 13:41 1-7 genom Adam.

En match där vi kom igång bra efter en tung start. Skönt att se att vi har mentalt starka lirare för framtiden.